"על היכולת לאמר "לא" והפרעות פסיכוסומטיות בילדות"

https://iapp-psy.org/


 
 
 
 
 

חמישי הזה בערב !! 20:30

הנכם מוזמנים:

25.4 "על היכולת לאמר "לא" והפרעות פסיכוסומטיות בילדות"


 


מרכז השחמט ע"ש סול וסיסי מרק - כאן
כתובת:  טאגור 26 רמת אביב, תל אביב

מפה:  כאן      חניה:  מגרש גדול מאחורי הגינה והמרכז המסחרי

רישום דרך נירית סוקרי, מנהלת המשרד:    http://www.iapp.org.il/contact.php


להרצאה בודדת: חבר אגודה - 60 ¤ סטודנט/גימלאי – 70 ¤, אינו חבר – 90 ש"ח.

 לכל 8 ההרצאות: חבר-350 ¤, סטודנט/מתמחה/גימלאי - 450 ¤, אינו חבר – 600 ¤. 

נשמח לראותכם איתנו בהרצאות אלה.
טופס הרשמה ניתן למצוא כאן.
בשם ועד האגודה,
בעז גסטהלטר, ליאן זמיר  ודר' רז אבן.
אחראי סדרת ההרצאות, ימי ה'.
 
 25/4- אבי שרוף

 

"על היכולת לאמר "לא" והפרעות פסיכוסומטיות בילדות" 

בשנים האחרוות, במיוחד מהכיוון של הפסיכואנליזה הצרפתית (פייר מרטי, מקדוגל, אנזייה איזזנשטיין, אייזמברג), אך גם אצל ויניקוט, טיילור ואחרים, הופיעו הבנות אחרות לגבי הפסיכוסומטיקה, שונות למדי מאלו שהיו בשעתו אצל אלכסנדר, דונבר ואחרים.
מושגים כמו אלקסיטימיה (סיפנאוס) ו"חשיבה ביצועית" (מרטי) עם מאפיינים של מנטליזציה, רפלקטיביות, היכולת למנעד רגשי מפותח ובשל, היכולת לסמיבוליזציה, והיכולת לנוע מפעולה-גוף, לתקשורת, מהווים כיום מפתח להתבוננות על הסימפטומולוגיה הפסיכוסומטית. 
בהרצאה זו נקשר בין העדר היכולת לאמר לא אצל ילדים וההפרעות בהתפתחות יחסי האובייקט, מקומה של "השלילה" ביכולת למנטליזציה, והמאבק האילם בפסיביות ובכניעה דרך הסמפטום הפסיכוסומטי. ניישם הבנות אלו למצבים של אלרגיה, אנורקסיה ומצבים פסיכוסומטים אחרים. 

 

 

על המרצה:
אבי שרוף : 
פסיכולוג ראשי בביה"ח נס-ציונה (לשעבר). 
מרצה בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה ובתוכנית לפסיכותרפיה ממוקדת באוניברסיטת בר-אילן. בעבר תרמתי במסגרות ארגוניות רבות: ועד החטיבה הקלינית, חבר בועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית, חבר הועד המרכזי בהפ"י, וכיום יו"ר החוג לאיבחון והערכה בהפ"י. בעל קליניקה פרטית לעבודה עם ילדים ומבוגרים. ניסיון בפסיכותרפיה פסיכואנליטית: טיפול אישי והדרכות. מדריך בפסיכותרפיה מטעם הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית. מציג מועמדותי לתרום בהעמקה והפצה של פעילות האגודה, היגוי ותכנון השתלמויות והתארגנויות מקצועיות-לימודיות, חיבור החשיבה הפסיכואנליטית לתחומים משיקים (ספרות, פילוסופיה).