1. ימי עיון ילדים / 2. עיונים בדמיון הפסיכואנליטי

https://iapp-psy.org/

  

ימי עיון של חטיבת הילדים והנוער 2012 - 2013


 מצורף העלון עם פירוט שלושת ימי העיון שיתקיימו השנה מטעם חטיבת הילדים והנוער. 

להורדת התוכנית המלאה:

קובץ PDF מצורף כאן

רצוי מאוד כבר להזדרז ולהירשם. יום העיון הראשון מפורט גם כאן.

ימי העיון פונים גם לציבור המטפלים במבוגרים

יום העיון הראשון:

לחשוב את הילד: דיון על מקרה טיפולי מנקודות מבט תיאורטיות שונות

(יום א' 11.11.12 בשעות 08:30-14:30)

יו"ר יום העיון: מר יוסי צוק

תכנית:

 

08:30-09:00- התכנסות ורישום

 

09:00-09:15- דברי פתיחה

 

09:15-10:00-הצגת מקרה של טיפול בילד: גב' זהורית שמחון-אסולין

 

10:00-11:00-מתדיינת ראשונה: גב' סוזנה וולקוביץ'

 

11:00-11:30- הפסקה

 

11:30-12:30-מתדיין שני: ד"ר דני חמיאל

 

12:30-13:00 –ארוחת צהריים

 

13:00-14:00-מתדיין שלישי: מר ארנסטו פיצ'וטקה

14:00-14:30-שאלות מהקהל ודברי סכום


טופס רישום להורדה
כאן

נא לשלוח לנירית מנהלת המשרד:

http://www.iapp.org.il/contact.php

********************************************************************************
מודעה של עמיתים

החברה הפסיכואנליטית 
 
 שמחה להזמינכם לערב לכבוד ספרו של דר' איתמר לוי  -     
                
   "הבית והדרך -  עיונים בדמיון הפסיכואנליטי".

   ישוחחו: דר' ענת פלגי-הקר - החברה הפסיכואנליטית.

פרופסור חגי כנען – החוג לפילוסופיה , אוניברסיטת תל אביב.

מיכל היימן – אמנית רב תחומית /  מתווה חזותי לחלום הרס של ד.ו. וויניקוט.

 יו"ר הערב – דר' יוסי טריאסט.

 הערב יתקיים ביום שלישי , 30.10.12 , בשעה שמונה וחצי בערב במכללה ללימודי הנדסה,  רח' בני אפרים 218 תל אביב. 

הערב פתוח גם לחברים מחוץ לחברה.

 

הבית והדרך - הוצאת רסלינג
עיונים בדמיון הפסיכואנליטי
 
מאת: איתמר לוי  
   
 
   
   
על הספר

איתמר לוי הוא מבקר אמנות ואנליטיקאי מנחה בחברה לפסיכואנליזה בישראל. מתוך החיבור המיוחד שהוא מקיים בין ביקורת אמנות ופסיכואנליזה הוא פיתח גישה ייחודית משלו – לא לפרש אמנות בעזרת פסיכואנליזה אלא להעשיר את הפסיכואנליזה בידע, ברגישות ובתבונת הראייה של גדולי הציור. 

בספרו הבית והדרך – עיונים בדמיון הפסיכואנליטי מתבונן לוי בדמיון ובחשיבה החזותית בפסיכואנליזה. הוא פותח באוצר הדימויים של פרויד – ארכיון אדיר ממדים של עולמות גיאוגרפיים ואנטומיים, ארכיאולוגים וארכיטקטוניים, אופטיים והידראוליים, חשוכים ומוארים. האוצר הזה מוצג בספר כבמוזיאון אשר בו הקוראים יכולים לשוטט ולהתבונן. בין הדימויים השונים מתגלים במהלך ה"סיור" הבית והדרך כשני דימויי-על ארכיטיפיים אשר חוזרים ומופיעים בכתבי פרויד וממשיכיו ומעצבים את הדמיון הפסיכואנליטי. הסיור במוזיאון מתעכב על שני דימויים מרכזיים אלה, אך גם עוזב אותם ומסתעף לאגפי האמנות הקלאסית והמודרנית, לחקר הפרספקטיבה ונקודת המבט, הגרוטסקה והקריקטורה, המצחיק והאלביתי. החלום נדון בספר בהרחבה, כשיאה של החשיבה החזותית וכביטוי לעצמי אשר מעצב את עצמו בשפת התמונה. גם חדר הטיפול האנליטי מוצג מצידו החזותי. השכיבה על הספה כרוכה בפיצול בין ראייה ודיבור. הספה יוצרת ואקום חזותי אשר מתמלא בעבודת הדמיון. 

מסיור במוזיאון הפסיכואנליטי "הציבורי" הספר עובר גם לאגפים ייחודיים יותר – לתיאורים קליניים שממחישים את עולם הדמיון הפרטי שנוצר בטיפול. ככל שהעולמות פרטיים יותר, כך גם הכתיבה בספר עוברת מהשפה האקדמית, התיאורטית, לשפה ולקול שיש בהם משהו מאופיו המסוים של המפגש בין מטפל ומטופל.